Czynsz

Moduł ten (zwierający w sobie między innymi funkcjonalności dawnego programu CZYNSZ) posiada wiele funkcji niezbędnych przy prowadzeniu rozliczeń lokali. Stanowi on także podstawę użytkowania wielu innych modułów systemu, dostarczając podstawowych danych o obsługiwanych zasobach.

Podstawowe cechy modułu:

  • hierarchiczna ewidencja osiedli, wspólnot, budynków/nieruchomości i lokali,
  • hierarchiczna ewidencja stawek (w tym VAT),
  • możliwość samodzielnego definiowania wielu elementów i słowników, np.: składniki opłat (w tym rozumiane również jako zaliczki),
  • rejestry grupujące opłaty, tak aby można je oddzielnie windykować,
  • typy lokali i ich różne statusy,
  • konta sprzedaży,
  • zestawy parametrów opisujących lokale (np. dowolnie wiele różnych powierzchni oraz innych parametrów, od których naliczać można opłaty),
  • ewidencja dodatków mieszkaniowych
  • ewidencja kont ROR użytkowników lokali (w celu korzystania ze zleceń stałych i poleceń zapłaty),
  • ewidencja użytkowników, właścicieli, najemców i płatników,
  • pełna historia właścicieli, współwłaścicieli, lokatorów oraz najemców,
  • fakturowanie lokali i zestawienia rejestrów sprzedaży VAT,
  • automatyczne naliczanie należnych opłat z tytułu użytkowania lokali, np. wg powierzchni, liczby osób czy innych parametrów na dowolnym poziomie hierarchii (struktury zasobów lokalowych) – w systemie istnieje kilkadziesiąt algorytmów ich obliczania, nowe tworzone są w miarę potrzeb na etapie wdrożenia,
  • możliwość otwarcia dowolnej liczby miesięcy „w przód“.

Moduł zapewnia dużą elastyczność w definiowaniu cen oraz sposobów naliczeń obowiązujących dla każdego z poziomów rozliczeń, generowanie automatycznych bonifikat i zwyżek oraz różnorakie importy i eksporty danych.

Dostarcza on również wiele różnego rodzaju wydruków, z możliwością wyboru grupowania na lokale, budynki, osiedla i inne obiekty (np. węzły mediów). Wymienić tu można dla przykładu:

  • zawiadomienia o wysokości opłat oraz faktury z dowodami wpłat drukowane na specjalnym papierze, zawierającym druki obowiązujące w bankach, wraz z kodami kreskowymi,
  • umowy dot. obciążeń lokali i najmu wg własnego szablonu,
  • analizy konta lokalu za okres i wg wybranego rejestru,
  • wydruk ROR z obciążeniami dla banków dłużników,
  • wydruki monitów (użytkownik może sam przygotować szablon monitu) w wybranych zakresach zasobów,
  • zestawienie sprzedaży wg składników i rejestrów z możliwością grupowania na lokale, budynki, osiedla, węzły itp.,
  • wiele kontrolnych wydruków zasobów i ich parametrów (budynków, lokali, stawek, itd.),
  • wykaz obowiązujących dodatków mieszkaniowych,
  • analizy stanu zaległości, odsetek i spraw sądowych dla lokali,
  • opisowa ewidencja dowolnych zdarzeń w lokalach (np. wygaśnięcie umowy najmu).