Podstawowe cechy modułu:
- hierarchiczna ewidencja osiedli, wspólnot, budynków/nieruchomości i lokali,
- hierarchiczna ewidencja stawek (w tym VAT),
- możliwość samodzielnego definiowania wielu elementów i słowników, np.: składniki opłat (w tym rozumiane również jako zaliczki),
- rejestry grupujące opłaty, tak aby można je oddzielnie windykować,
- typy lokali i ich różne statusy,
- konta sprzedaży,
- zestawy parametrów opisujących lokale (np. dowolnie wiele różnych powierzchni oraz innych parametrów, od których naliczać można opłaty),
- ewidencja dodatków mieszkaniowych
- ewidencja kont ROR użytkowników lokali (w celu korzystania ze zleceń stałych i poleceń zapłaty),
- ewidencja użytkowników, właścicieli, najemców i płatników,
- pełna historia właścicieli, współwłaścicieli, lokatorów oraz najemców,
- fakturowanie lokali i zestawienia rejestrów sprzedaży VAT,
- automatyczne naliczanie należnych opłat z tytułu użytkowania lokali, np. wg powierzchni, liczby osób czy innych parametrów na dowolnym poziomie hierarchii (struktury zasobów lokalowych) – w systemie istnieje kilkadziesiąt algorytmów ich obliczania, nowe tworzone są w miarę potrzeb na etapie wdrożenia,
- możliwość otwarcia dowolnej liczby miesięcy „w przód“.
Moduł zapewnia dużą elastyczność w definiowaniu cen oraz sposobów naliczeń obowiązujących dla każdego z poziomów rozliczeń, generowanie automatycznych bonifikat i zwyżek oraz różnorakie importy i eksporty danych.
Dostarcza on również wiele różnego rodzaju wydruków, z możliwością wyboru grupowania na lokale, budynki, osiedla i inne obiekty (np. węzły mediów). Wymienić tu można dla przykładu:
- zawiadomienia o wysokości opłat oraz faktury z dowodami wpłat drukowane na specjalnym papierze, zawierającym druki obowiązujące w bankach, wraz z kodami kreskowymi,
- umowy dot. obciążeń lokali i najmu wg własnego szablonu,
- analizy konta lokalu za okres i wg wybranego rejestru,
- wydruk ROR z obciążeniami dla banków dłużników,
- wydruki monitów (użytkownik może sam przygotować szablon monitu) w wybranych zakresach zasobów,
- zestawienie sprzedaży wg składników i rejestrów z możliwością grupowania na lokale, budynki, osiedla, węzły itp.,
- wiele kontrolnych wydruków zasobów i ich parametrów (budynków, lokali, stawek, itd.),
- wykaz obowiązujących dodatków mieszkaniowych,
- analizy stanu zaległości, odsetek i spraw sądowych dla lokali,
- opisowa ewidencja dowolnych zdarzeń w lokalach (np. wygaśnięcie umowy najmu).